Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Leon en Katyana Ottink - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Leon en Katyana Ottink - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Katyana

Blijf op de hoogte en volg Leon en Katyana

26 Juli 2010 | Verenigde Staten, Oakhurst

Na een reis van ongeveer vier uur zijn we gisterenmiddag rond 12 uur aangekomen in Yosemite National Park. We zijn daar naar het Visitor Center gereden om te bekijken wat we exact wilden gaan doen. We hebben besloten om de Mist Trail te lopen. Een wandeling van circa 3 km bergop naar de watervallen. Het was een schitterende wandeling die best zwaar was. Toen we onderaan begonnen was het ongeveer 35 graden. Hoe hoger we kwamen hoe koeler het werd. Bovenaan voelde je de nevel van de waterval. Helaas hebben we de top niet gehaald, beetje te veel van het goede :-)

Het is echt niet te beschrijven hoe mooi de omgeving hier is: mega hoge rotsen, ongelofelijke watervallen en een groot afgebrand deel bos. Echt super mooi!!

Rond vijf uur zijn we vertrokken richting Oakhurst waar we overnachten. Via Mariposa daar naar toe gereden. Hier even langs een informatiecentrum gereden om te bekijken wat er voor vandaag allemaal haalbaar is. Met een stapel folders en een berg informatie hebben we dit weer verlaten. Het was een ontzettend gezellig mens dat ons daar hielp. Ze wilde ons overal naar toe sturen en alles laten zien!

Bij het hotel aangekomen bleek het parkeren en het ontbijt gratis te zijn. Dit scheelt een berg kosten in vergelijking met het parkeergeld dat we in SF moesten betalen ...

Gistenavond heerlijk een hapje gegeten bij de Mexicaan in de buurt. Veel zaakjes zaten dicht aangezien het zondag was.

In onze kamer bevonden zich twee mega bedden dus we hebben heerlijk geslapen vannacht!

Vanochtend om kwart over zeven de wekker gezet en de koffers weer ingepakt verder te gaan. Vandaag gaan we de rest van Yosemite Park bekijken. We gaan via Mariposa Grove. Hier staan mega grote bomen!! Via de Tiogapas rijden we naar onze volgende bestemming. Op deze route zullen we (als het goed is ...) ontzettend veel mooie dingen zien.

Tot snel dan maar weer!

• 26 Juli 2010 - 17:20

Wencke En Maarten:

hoop dat jullie het naar jullie zin hebben daar....

wij gaat toch even een paar dagen kramperen op de camping (grapje)

veel plezier nog....

groeten

• 26 Juli 2010 - 17:20

Wencke En Maarten:

hoop dat jullie het naar jullie zin hebben daar....

wij gaat toch even een paar dagen kramperen op de camping (grapje)

veel plezier nog....

groeten

• 26 Juli 2010 - 20:30

Maris:

Klinkt goed.
    Nu willen we ook foto's zien nog.
    Geniet ervan.
    We wachten weer op het volgende verhaal.